Осветление на магазина

Осветление на магазини за насърчаване на продажбите с привличащ вниманието ефект

Осветление на витрини и осветление на магазини

Осветлението в магазина прави стоките в търговската площ наистина привлекателни, например в пекарни, магазини за хранителни стоки, но също и в модни магазини или книжарници. Светлината насочва погледа на зрителя и визуално показва диапазона в най-добрата му форма. За да се постигне това, осветлението в магазина трябва да има висока стойност на CRI от поне Ra 80, за да възпроизведе перфектно цветовия спектър на изкуствената светлина.

Защо трябва да използвате дизайн на осветлението за осветление на магазини

За осветлението в магазина винаги се препоръчва компетентен дизайн на осветлението. Това включва всички технически и специфични за мястото характеристики, за да прикани клиентите да се задържат и да акцентира върху стоките. Дизайнерите на осветление също така знаят как да интегрират най-съвременните осветителни технологии перфектно в средата на магазина. Примерите включват високоефективно LED осветление за магазини с ниска поддръжка или HCL сензори, които автоматично настройват яркостта и цветната температура според хода на деня и по този начин поддържат естествения биоритъм на хората.

Какво трябва да вземете предвид при осветлението на магазина?

Основно осветление
Основно осветление

Основното осветление, което осигурява равномерна яркост в цялата зона на магазина, включва

  • Таванни светлини
  • Вградени прожектори
  • Висящи лампи
Акцентно осветление
Акцентно осветление

Акцентното осветление се използва за прецизно осветяване на определени продуктови зони или отделни стоки, например щанда за колбаси и сирена или зоната за излагане на актуалния бестселър в книжарниците. Този аспект на осветлението на магазина насочва възприятието на посетителя. Те включват:

  • Таванни светлини
  • Вградени прожектори
  • Висящи лампи
Осветление на витрини на магазини
Осветление на витрини на магазини

Витрината на магазина обикновено е първата точка на контакт с клиента и има сигнален ефект чрез динамично взаимодействие на светлина и сянка. Осветлението в магазина също може да играе с цвета на светлината: Хладните цветове на светлината >4 000 келвина придават свежест и динамика, докато топлите цветове на светлината до 3 000 келвина имат уютен ефект и създават атмосфера за особено вкусни торти и сладкиши в сладкарницата, например.

Осветление на рафтове и витрини
Осветление на рафтове и витрини

Осветлението на рафтовете и витрините е основен компонент на съвременното осветление в магазините и допринася значително за ефективното представяне на продуктите. Целенасоченото осветление може да предизвика импулси за покупка и да подобри преживяването на клиентите. Енергоспестяващите LED решения предлагат не само високо качество на осветлението, но и ниски експлоатационни разходи и дълъг експлоатационен живот.

Каса и зони за обслужване
Каса и зони за обслужване

Касите и зоните за обслужване са контактни точки в търговската зала и изискват целенасочено и функционално осветление. Оптимизираното осветление осигурява ефективни условия на работа и създава доверие и ориентация у клиентите. Съвременните LED решения съчетават светлина без отблясъци с привлекателна атмосфера за професионално впечатление до последния метър.

Съблекални
Съблекални

Осветлението в съблекалните оказва влияние върху усещането за благополучие на клиентите, а оттам и върху решенията им за покупка. Равномерната светлина с истински цветове избягва нелицеприятните сенки и създава приятна атмосфера, в която клиентите прекарват времето си с удоволствие. Съвременното LED осветление позволява също така да се избере точният цвят на светлината, който да отговаря на съответната целева група.

Железопътни системи

Осветление на магазини с релсови системи

Релсовите системи предлагат гъвкавост, тъй като осветителните тела могат да бъдат разположени навсякъде по релсата. При релсовите системи се прави общо разграничение между системи с ниско напрежение и системи с високо напрежение. В сектора на високото напрежение се прави допълнително разграничение между еднофазни шини и многофазни шини, например 3-фазни шини.

Разликата между еднофазната и многофазната система се състои в това, че при еднофазната система лампите могат да се включват или изключват или да се затъмняват само заедно. Тази система е по-ориентирана към крайния клиент. Използват се петна, прожектори и релси от същия производител.

Трифазните системи предлагат предимството да се превключват няколко прожектора по различен начин и по този начин да се създават различни сценарии. Възможно е да има съвместимост между различни производители, например с релсовите системи на Arcchio.

Технически аспекти на осветлението в магазина

CRI/цветопредаване

Цветопредаването е дадено в Ra, последвано от процента на цветопредаване в сравнение с естествената дневна светлина. Понастоящем 100-процентова точност на цветовете се постига само с халогенни лампи, но светлината от висококачествено LED осветление за магазини от Ra 80 вече изглежда много естествено.

Стойности под Ra 80 не трябва да се използват при осветлението в магазините, за да се избегнат непривлекателни, фалшиви цветове на стоките, което е особено важно в модната индустрия, например, за да се избегне разочарование от страна на клиентите.

Светъл цвят

Друг важен фактор за качеството на светлината е цветната температура или цветът на светлината. Това оказва влияние върху начина, по който се възприемат стоките и най-вече хранителните продукти. В този случай бялото не е същото като бялото.

Цветовата температура прави светлината да изглежда синкава и следователно студена или червеникава и следователно по-топла.

По-специално в супермаркетите светлите цветове се избират специално за различните храни, например топло бяло за вкусно месо и хрупкави хлебчета. Яжте с очите си!

Законови изисквания за осветлението на магазините

Трябва да се спазват законовите разпоредби за осветлението в магазина. Основната яркост в магазина трябва да бъде поне 300 лукса, а в зоната на касите - дори 500 лукса. От съображения за удобство на клиентите някои зони могат да надхвърлят законовите стандарти, например в книжарниците, за да се улесни разглеждането на литература от клиентите.

Устойчивост чрез LED осветление на магазини

При LED осветлението на магазини фокусът е върху екологичната и икономическата устойчивост:

  • Високи икономии на енергия поради ниските мощности
  • едновременно висока яркост благодарение на подобрената светлинна ефективност от 100 lm/W
  • Много добро цветопредаване с поне Ra 80 до Ra 90
  • Широка гама от налични цветове на светлината
  • Дълъг експлоатационен живот от 50 000 работни часа
  • Без инфрачервена и ултравиолетова радиация, която да влияе на качеството на стоките

Дизайнът на осветлението от Lumories.pro подпомага компаниите по пътя им към превръщането им в по-енергийно ефективна и устойчива организация чрез използване на щадящо климата осветление. Инвестициите се възвръщат на компаниите по няколко начина: публичните програми също насърчават ефективното вътрешно и външно осветление със субсидии в размер до 50 %.

Референтни проекти за успешно осветление на магазини

Слънчева аптека
Слънчева аптека

Модерно осветление на магазин в аптека

Badhus Lingenau
Badhus Lingenau

Осветление за комбинация от кафене и магазин "2 в 1

Формуляр за контакт

Обработката на данни, произтичаща от използването на нашия формуляр за контакт, е предмет на нашата политика за поверителност на данните.